Tuesday, March 23, 2010

Tidak Terlewat

Tidak Terlewat
kemaskini 23 Mac 2010 - by otai N.S

Salam kepada pengunjung-pengunjung blog ini,

Berjumpa lagi kita di blog ini, entri kali ini bertajuk 'TIDAK TERLEWAT'. Ketika ini dunia blogging dipolopori oleh sebilangan besarnya terdiri dari golongan muda.TAHNIAH!! kepada golongan muda yang telah menjadikan bidang Blogging ini salah satu kerjaya utama atau tambahan, Teringat semasa ketika berkhidmat dahulu saya sentiasa di'salute' oleh orang-orang bawahan saya, sekarang giliran saya pula nak 'salute' kepada golongan-golongan muda yang yang sentiasa bergerak laju di dalam teknologi internet ni khususnya di dalam bidang ini,kepada yang telah BERJAYA sekali lagi TAHNIAH!!!Anda memang HEBAT!!dan kekalkan kejayaan jangan mudah berasa selesa dengan apa yang dikecapi terus belajar dan belajar. Bagi golongan seumur saya (tidak ramai kot) yang terlibat di bidang ini jangan jadikan umur sebagai penghalang untuk kita bersaing dengan mereka-mereka yang lebih awal terlibat di dalam bidang ini. Saya teringat kepada satu syarikat Francais di dunia dalam perniagaan permakanan iaitu KF.... Pengasasnya (Kol Sanders) memulakan perniagaan selepas bersara dari tentera, agak lewat beliau bermula. Tetapi jika kita fikirkan beliau menjadikan usia (6o tahun)dan sudah terlewat dan tidak layak mengecapi kejayaan, mana mungkin sehingga ke hari ini perniagaan beliau telah berada di serata dunia sehinggakan anak-anak kecil mampu mengenali perniagaan ini melalui logo ataupun gambar beliau. Rumusan dari entri saya, jangan jadikan umur sebagai PENGHALANG untuk kita BERJAYA.
Ada komen?

1 comment:

otai N.S said...

terimakasih kpd pengunjung2 blog ini